Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Młodzi biznesmeni z II liceum w Dębicy

Krzysztof Czuchra
Joanna Stanek, Alicja Suknarowska, Sylwia Bartkowicz, Natalia Baran,  Natalia Podgórska i Konrad Lamparty to uczniowie II LO im. ks. Jana Twardowskiego w Dębicy
Joanna Stanek, Alicja Suknarowska, Sylwia Bartkowicz, Natalia Baran, Natalia Podgórska i Konrad Lamparty to uczniowie II LO im. ks. Jana Twardowskiego w Dębicy fot. krzysztof czuchra
Uczniowie z II liceum w Dębicy mają dopiero po kilkanaście lat, a ich pierwsze doświadczenia biznesowe budzą podziw. Są finalistami konkursu na najlepsze młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo

Joanna Stanek, Alicja Suknarowska, Sylwia Bartkowicz, Natalia Baran, Natalia Podgórska i Konrad Lamparty chodzą do klasy o profilu menedżerskim. Kilka miesięcy temu założyli firmę Promote It i zakwalifikowali się do ogólnopolskiego konkursu na najlepsze młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo "Produkcik 2015", organizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. To organizacja przybliżająca młodzieży zasady funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej.

W drodze do finału pokonali 270 innych firm

Firma dębickich licealistów została wybrana do finałowej trzydziestki spośród 300 innych firm z całej Polski. Pod koniec maja na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie odbędzie się finał konkursu, tam też młodzi przedsiębiorcy z Dębicy będą mieć swoje stoisko promujące ich działalność.

Pomysł na biznes? Promocja własnej szkoły

Pomysł na firmę założoną przez przedsiębiorczą szóstkę licealistów jest bardzo prosty. Zanim ruszą na podbój krajowych i zagranicznych rynków, postanowili spróbować sił w promocji własnej szkoły. Zaskoczyło to zarówno dyrektor szkoły Martę Czekaj, jak i organizatorów konkursu.

- Była to miła niespodzianka. Młodzież, która zazwyczaj jest krytycznie nastawiona do świata dorosłych i nierzadko również do szkoły, postanowiła promować własną szkołę w lokalnym środowisku. To również budujące dla nauczycieli uczących w naszej szkole - mówi Marta Czekaj, dyrektor II LO. Wiem, że zostało to również ocenione jako bardzo nowatorskie podejście młodych ludzi przez organizatorów konkursu.

Pokazali, że potrafią także pomagać

Na czym polegała działalność firmy Promote It? Przez kilka ostatnich miesięcy organizowała ona i przeprowadzała akcje promujące swoją szkołę, ale nie tylko. Młodzi biznesmeni zajęli się również organizowaniem i promocją koncertu charytatywnego dla dzieci chorych na mukowiscydozę, którego hasło brzmiało "Anioły są takie ciche… - dzielimy się swoim talentem, pomagając innym". Koncert, który szkoła organizowała wspólnie z miejskim ośrodkiem kultury, okazał się wielkim sukcesem. Przyszło na niego kilkaset ludzi.

W swoim dorobku mają też produkcję długopisów promujących szkołę, a przeznaczonych dla gimnazjalistów odwiedzających II LO. Miniprzedsiębio-rstwo wykonało też zdjęcia uczniów szkoły oraz tableau dla absolwentów opuszczających mury ich szkoły.

Nic nie zastąpi praktycznej wiedzy

- Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo to nauka przez działanie. Ta forma uczy współpracy i odpowiedzialności - mówi Katarzyna Buszek, nauczycielka podstaw przedsiębiorczości w II LO, a zarazem opiekun i koordynator projektu.
Słów uznania dla swoich podopiecznych nie szczędzi też Marta Czekaj. - Jestem z nich bardzo dumna, bo bardzo zależy nam, aby nasi uczniowie zdobywali wiedzę praktyczną.

Pod koniec maja na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie okaże się, jak zostanie oceniona praca młodych licealistów z Dębicy, choć już fakt, że są oni w gronie najlepszych w kraju, to spory sukces.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na debica.naszemiasto.pl Nasze Miasto